13/05/2021
Kæreste manipulerer.
Min kæreste igennem 1 år er manipulerende og for mig til at tro at jeg er problemet i forholdet hvordan får jeg ham til at stoppe når han ikke selv vil indse det vi har snakket om det 100 gange allerede ?

Svar
Kære pige på 23 år.
Tak for dit brev, det er godt at du skriver.
Jeg vil anbefale dig at tænke meget over hvordan dit forhold er for dig. Hvor meget fylder den følelse af at du bliver manipulereret ? Hvor ofte sker det ? Kan du i længden leve med det ?
Når I har snakket om det så mange gange uden at noget har ændret sig, så tænker jeg at din kæreste måske ikke synes at han manipulerer dig, og at det er ok det han gør og siger.
Jeg ved ikke om din kærestes adfærd vil udvikle sig til at du bliver udsat for psykisk vold, for manipulation kan jo også være psykisk vold. Jeres forhold lyder som om det er usundt, og for at det bliver anderledes skal begge parter ønske forandring.
Jeg tænker at du kan skrive til vores chat så kan du få en grundigere snak om hvad du selv vil og hvordan du synes at dit forhold skal være.
Mange hilsner
Herdis