04/10/2018
Mit kindben var hævet til dobbelt størrelse
Det er rigtigt svært for mig at skrive det her. Min kæreste slog mig i sommertiden, flere gange og hårdt. Mit kindben var hævet til dobbelt størrelse og jeg rendte rundt med et blåt øje i næsten en måned. Det skete kun én gang, og hver gang han bliver sur nu, så er jeg bange for om det kan ske igen. Jeg kan ikke huske selve hændelsen, jeg kan bare huske at jeg skreg og græd og havde egentligt bare brug for nærhed bagefter. Men han var nødt til at gå en tur, for at få styr på vreden. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre, så jeg tog bare min kanin med ind i vores seng og så græd jeg. Jeg elsker min kæreste rigtigt højt, og prøver at tilgive ham, men hver gang han hæver stemmen, begynder mit hjerte at banke hurtigere og jeg bliver lidt bange. Også selvom jeg siger til min kæreste at jeg ikke er bange for ham - jeg kan ikke såre ham, jeg er godt klar over at det lyder underligt. Jeg kan ikke indrømme det overfor nogle, for jeg er en selvstændig kvinde, så jeg kan ikke tilgive mig selv at have tilgivet ham, men jeg kan ikke forestille mig et liv uden ham. Helt ærligt ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.

Svar
Kære pige på 23. Tusind tak for dit brev. Det er jo en helt klassisk situation du er havnet i, når der kommer vold ind i et parforhold. Jeg kan godt forstå din usikkerhed og dit dilemma, for oven i volden kommer der også ofte tanker om, hvordan kunne dette ske for mig, når jeg er en selvstændig kvinde, som du skriver. Der rejser sig også en række spørgsmål som \"kunne han finde på at gøre det igen?\" osv. Du skriver ikke så meget om, hvordan Jeres forhold i øvrigt er, om I skændes meget, om han ofte bliver vred, hvor længe I har været sammen, om han selv kan se, at det var helt galt at slå eller om han giver dig skylden, hvad der i situationen udløste volden , eller hvordan du forklarede det blå øje og det hævede kindben, som jo ud fra din beskrivelse må have været ret synligt for omgivelserne. Det er vigtige spørgsmål, så vi bedst muligt kan hjælpe dig videre til at beslutte, hvad der er det vigtigste for dig og det rigtigste. Så vil du ikke enten bruge vores chat eller ringe til os på mandag mellem 16-19, så vi kan få en direkte dialog med dig og dermed hjælpe dig meget bedre til at træffe det rigtige valg for dig. Håber vi hører fra dig snarest og indtil da - pas rigtig godt på dig selv.
De varmeste hilsner
Anne