24/05/2021
Hvordan hjælper jeg min mor
Kære brevkasse. Jeg skriver på min mors vegne hun har været udsat for vold I sin barndom og ved ikke hvordan jeg skal hjælpe hende med at bearbejde det. Hun har selv slået mig, men det har vi fået løst. Hvordan hjælper jeg hende bedst og hvad skal jeg generelt gøre. Har selv været udsat for vold så kender til følelsen . Knus blomstermusen

Svar
Kære blomstermus
Hvor er det godt du skriver og hvor er det dejligt at i kan tale åbent om det og har fået løst det mellem jer to.
Jeg tænker egentlig ikke at det er din opgave at hjælpe din mor med at bearbejde hendes barndom. Du er hendes datter og selvom jeg godt kan forstå at du gerne vil hjælpe hende, så er det vigtigere at hun selv får hjælpen.
Hun kan til en hver tid tage kontakt til sin egen læge og få en samtale med vedkommende. Måske skal der et psykologforløb til og det kan lægen hjælpe hende med.
Derudover er hun velkommen til at ringe ind til og få noget rådgiving til hvor hun ellers kan henvende sig.
Jeg ønsker jer begge det bedste
Mange hilsner
Bryd Tavsheden
Cat