26/05/2021
Forelsket i pædagog
Jeg er blevet forelsket i min pædagog og ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Jeg bor under et bosted dog i egen lejlighed. Han har nogen støtte timer på mig i løbet af ugen. Han er desværre gift. Men det virker til han flirter med mig. Vi har det virkelig godt sammen. Ved ikke om jeg skal fortælle ham at jeg er forelsket i ham? Eller hvad jeg skal gøre? Elsker virkelig når vi har timer sammen, men det er også svært forbi jeg er hemmelig forelsket i ham. Det er meget sjældent at jeg bliver forelsket i nogen. Hvad skal jeg gøre?

Svar
Kære du.
Det lyder som en rigtigt svær situation du står i. Det er ikke unormalt at blive forelsket i sin pædagog. For nogle er det rigtigt rart at have nogen, som tager sig rigtigt godt af en og udøver omsorg.
Måske er det også det du oplever?
For ham er det jo nok en professionel relation og holder af dig som person, men ikke på en romantisk måde
Herinde i Bryd Tavsheden arbejder vi med børne og kærestevold. Jeg kan ikke ummidelbart læse i dit brev, at du har været udsat for det?
Hvis det ikke er tilfældet, så synes jeg du skal få en god snak med en du kan betro dig til. Her tænker jeg, om der måske er god ven eller veninde som kan hjælpe dig?
Er du blevet udsat for vold, så er du meget velkommen til at skrive til os på chatten, mellem kkl 17.00 og 20.00 fra mandag til fredag.
De bedste hilsner, Anders