17/06/2021
Hvordan undgår jeg at gå tilbage til ham?
Jeg er på vej ud af mir tredje forhold med en mand der er psykisk voldelig… denne gang tog det mig kun 1,5 år at opdage, ved hjælp af veninder, venner og familie… Selvom jeg ved han ikke er god for mig, savner jeg ham, har lyst til at skrive til ham, få noget af den tryghed, kærlighed og ro der var i starten. Det gør så ondt hver gang han skriver at han savner mig, ikke kan spise eller sove, at han elsker mig og ved vi er de bedste for hinanden. Alligevel kan jeg ikke slette og blokere ham, og kæmper hårdt på dag nr 12 med ikke at vende tilbage og falde i. Jeg har slået op tre gang nu og håber det er den sidste. Ved ikke hvordan jeg kan holde ved og stå ved min beslutning. Han har sendt blomster… og jeg føler mig som jordens dåtligste menneske fordi jeg ignorerer ham og ikke ved hvad jeg ellers skal gøre?
Kh T

Svar
Kære T.
Det er SÅ fint at du skriver indtil os. Og hvor er det sejt, at du er gået fra din kæreste som var voldelig.
Jeg kan godt forstå at du synes det er svært, og det er helt normalt at du savner ham. En kæreste er på mange måder en form for nærmeste familie og det er derfor helt naturligt at der opstår afsavn og sorg efter et brud. Og det er også helt okay, at du både er i sorg og at du savner ham. Det kan tage noget tid før det savn stopper, men det vil stoppe en dag.
Indtil da er det vigtig at huske, at du allerede har taget det hårdeste skridt - du er gået fra ham fordi han behandlede dig skidt og du skal finde en måde at kunne holde fast i den beslutning.
Måske kan det hjælpe dig at skrive ned hvorfor du har taget beslutningen? Skriv også gerne ned hvad du kunne tænke dig i fremtiden. Hvad kunne gøre dig lykkelig? Hvad fortjener du i et forhold?
Prøv at holde fokus på, at du har gjort noget godt for dig selv, og at du fortjener et liv uden en voldelig kæreste.
Hvis du har yderlig brug for at tale omkring nogle strategier, så vil jeg anbefale dig at ringe ind til os, eller skrive til chatten. Så kan du sammen med en rådgiver få lagt nogle strategier.
Mange hilsner Cat
Bryd Tavsheden