20/06/2021
Min kæreste har en tendens til at blive gal
Hejsa, min kæreste og jeg har været sammen i noget tid, ville selv sige han er en god kæreste og god ved mig. Men han har en tendens til at blive meget gal på mit hvis jeg fortæller ham jeg føler han har været fraværende eller ikke være engageret nok i os. Han bliver meget rasende og kan næsten ikke snakke med mig om det, og vil ikke lytte til mig når jeg prøver og snakke med ham om det.

Svar
Hej du
Mange tak for dit brev. Det lyder ikke som en rar situation at stå i, at din kæreste bliver vred når du prøver at snakke om jeres forhold.
Du fortæller, at han har en tendens til at blive gal når du fortæller ham, at han har været fraværende eller ikke engageret nok i jeres forhold. Jeg kan godt forstå, at det ikke føles rart for dig, da kommunikation er et vigtigt element i et forhold. De gange, hvor du har forsøgt at fortælle ham om dine følelser, har det været mens i har haft det godt sammen?
Det er rigtig stærkt, at du har forsøgt at snakke med ham om det. Det er dog vigtigt, at du mærker efter hvordan du har det med at være i et forhold med en, som du ikke føler lytter til dig.
Jeg håber, at mit svar vil hjælpe dig og du er til hver en tid velkommen til at kontakte os igen enten på tlf.: 44 45 20 90 mandag - torsdag mellem 17.00-20.00 eller på chatten mandag-fredag mellem 17.00-20.00.
Jeg ønsker dig det bedste.
Mange hilsener
Sara