05/07/2021
Stærke negative følelse for min kæreste
Heiii brevkassen.
Jeg har virkelig sku mande mig op, før jeg turde at skrive herinde.
Men altså.. Jeg har en kæreste på næsten 20, jeg oplever nogle stærke negative følelser (nogengange) i vores forhold. Han har før skrevet med nogen af sine ex’er, hvor jeg fand ud af det ved at tjekke hans telefon.. (havde det på fornemmelsen) vil bare være sikker.. Han fortæller ikke mig den slags, og jeg går hele tiden i frygten om at han er mig utro.
Hvad skal jeg gøre?

Svar
Hej med dig
Tak for dit brev. Det er rigtig godt, at du rækker ud, når du oplever stærke negative følelser i dit forhold.
Du skriver, at du har tjekket hans telefon tidligere, fordi du var bange for, at han var dig utro, og at du stadigvæk går med den frygt, måske fordi du opdagede, at han havde skrevet med sine ex'er.
Det må have været ubehageligt at finde ud af, at han har holdt nogle samtaler hemmelige for dig. Har du prøvet at tale med ham om det?
Usikkerhed og frygt er ikke positive følelser at have i et forhold, og jeg får derfor lyst til at spørge, om det er sådan et forhold du har lyst til at være i? Hvis du nu prøvede at forestille dig dit liv om 1 år, hvordan ser det så ud der? Og hvad kan du gøre, for at komme dertil?
Hvis du har brug for at tale mere om det, er du altid velkommen til at kontakte os igen, enten på chatten som er åben mandag til fredag kl. 17-20 eller på telefonen mandag til torsdag 17-20.
Jeg ønsker dig det bedste,
Christine