07/07/2021
Udsat for voldtægt
Jeg er en dreng der har været udsat for voldtægt af sin eks kæreste og på grund af det har jeg selv gjort det ved min nuværende kæreste og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre fordi hun er ved at forlade mig på grund af det. Jeg tror det er et traume jeg har fået af det og derfor selv har haft gjort det. Kan i hjælpe mig?

Svar
Kære dreng på 17.
Hvor er det godt du skriver. Der er hjælp at hente!
Du skriver, at du har været udsat for voldtægt af din eks. Det er jeg ked af at høre, det er en forfærdelig oplevelse.
Du fortæller videre, at det har fået dig til at gøre det ved din nuværende kæreste. Du oplever det som et traume. At du er blevet udsat for en voldtægt, er helt sikkert en traumatisk hændelse. Og måske en, som du ikke har fået bearbejdet ordentligt eller overhovedet?
Husk, at vi selv er herre over vores handlinger. Vi har ikke ansvaret for, hvad andre gør ved os. Men vi kan styringen over, hvad vi vil gøre ved det.
Og du kan heldigvis få stoppet den her onde cirkel af seksuel magt, som du både er blevet udsat for og nu udsætter din kæreste for.
Men det kræver at du får noget hjælp hertil. Og det kan vi helt sikkert hjælpe dig med.
Du kan ringe til os på telefon 40 24 22 53 i dagtimerne og få af vide lidt mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.
Du kan også skrive til vores chat rådgivning fra kl 17-20 hver mandag til fredag.
Jeg håber du søger hjælp, så du kan slippe for den her onde spiral af seksuel magt. Det ønsker jeg både for dig og din kæreste.
De bedste hilsner, Anders