25/06/2019
Min kæreste var på tinder
Hej for en uge siden opdage jeg min kæreste var på tinder og skrev med en masse piger! Vi har været sammen i 9 måneder og da jeg spurgte ham hvorfor han gjorde det var svaret bare “han var bange for jeg var ham utro da hans tidligere kæreste var ham det efter 9 måneder” det grunden til han gjorde det siger han,
Jeg tilgav ham og vi stadig sammen! Men han græder hele tiden han fortæller mig han har ødelagt alt, I mine øjne viser det han fortryder det han har gjort! Men spørgsmålet er nok, om han er ked af det der sket, han bliver ved med at sige han har ødelagt alt! Prøver han fortælle mig han ikke vil det her længere? Ville han ikke kæmpe for st holde det her forhold! Han bliver ked af det/sur når jeg spørger ham om han taler med andre her nu! Spørgsmålet er hvad gør jeg er i tvivl om alt lige nu. Hilsen en pige der er i tvivl om alt pt

Svar
Kære du.
Tusind tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om, hvad du skal gøre. Det må have været svært for dig, at finde ud af at din kæreste har skrevet med andre piger på Tinder. Når du beskriver, at han er ked af det, så kan det sagtens være et udtryk for, at han har fortrudt og fået dårlig samvittighed. Jeg læser, at du elsker din kæreste og gerne vil fortsætte med at kæmpe for jeres forhold og derfor synes jeg, det er vigtigt, at I får snakket ordentligt sammen.
Hans begrundelse for at have skrevet med andre piger gør det selvfølgelig ikke okay, men det kan være et udtryk for en usikkerhed eller nervøsitet. Han er måske bange for at blive såret eller skuffet igen, som da hans tidligere kæreste var ham utro. Det kan nogen gange være "nemmere" at skubbe sine nærmeste væk, end at være dén, som selv bliver skubbet væk eller såret. Han har muligvis ikke tænkt over konsekvenserne og mit bedste råd til dig vil være at mærke godt efter og tale med din kæreste om jeres situation. Fortæl ham, at det her har plantet en usikkerhed i dig også, og at I bliver nødt til at arbejde på jeres tillid til hinanden. Jeg kan godt forstå, at det er vigtigt for dig at få afklaring på, hvorvidt han har lyst til fortsætte jeres forhold eller ej, og det synes jeg du skal spørge ham om. Du kan også fortælle ham, at du ikke har intentioner om at skuffe ham eller være ham utro og at du ligeledes forventer det samme af ham. Det er rigtig vigtigt for et velfungerende og sundt forhold, at man kan stole på hinanden og at der er kærlighed og gensidig respekt til stede.
Jeg vil også lige fortælle dig at Bryd Tavsheden arbejder med unge, der er udsat for vold i familie eller i kæresteforhold. Hvis det er noget du kender til, er du velkommen til at henvende dig igen til en af vores rådgivninger. Hvis du får brug for nogen at tale med om kæresteproblemer, vil jeg varmt anbefale dig at kontakte GirlTalk.dk
Jeg håber, I sammen finder ud af det rigtige for jer.
De bedste hilsner fra Celina