12/09/2021
Utro kæreste
Hej,
Jeg skriver fordi jeg er i tvivl om, hvad jeg skal gøre. Min kæreste startede på universitetet sidst i august. Da han var på rustur i de fire dage, skændtes vi tit om natten, når han kom hjem, fordi jeg var bange for han ikke ville have tid til mig, men vi blev gode igen. Efter nogle par dage fortæller han mig, at han har snavet med en, som jeg selv har været sammen med - han fortrød det og lovede aldrig at gøre det igen, imens jeg brød fuldstændigt sammen. Hele den nat skændtes vi endnu en gang. Og nu for to dage siden fortæller han mig så, at han på samme rustur, har slikket en pige kinden efter at have spurgt hende om lov. Og jeg brød fuldstændig sammen igen. Han sagde, at han var rigtig ked og det og han ikke tænkte sig om, og at han var bange for at miste mig. Og jeg svarede igen ved at sige, at det er totalt taktløst og smagløst, og at han rent faktisk er virkelig klam - og at det var et kæmpe tillidsbrud. Jeg sagde dog også, jeg sikkert nok ville tilgive ham et eller andet tidspunkt, men at jeg overhovedet ikke stoler på ham. For hvad skulle lige holde ham fra at gøre noget endnu værre næste gang? Han tog det hele til sig, og han blev ved med at sige, at det aldrig ville ske igen & at han er ked af at han opførte sig som en idiot. Men jeg er bare så ked af det stadigvæk, for når han så skal i byen med hans drengevenner, så vil jeg jo altid tænke, hvad han nu går og laver med en eller anden pige. Jeg elsker ham bare så højt, men jeg ved ikke, hvornår nok er nok. Lige nu har jeg bare ikke rigtigt nogen respekt eller tillid til ham, men vi har været sammen et 1,5 år, og jeg tror jeg er bange for at blive endnu mere ked af det, hvis jeg slår op. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre.
Hilsener fra mig

Svar
Hej med dig,
Jeg er ked af at høre, at du og din kæreste har problemer. Utroskab er utroligt hårdt, at skulle opleve. Ud fra hvad du skriver, lyder det som om, du føler, at din tillid til din kæreste er blevet svigtet og at du nu ikke ved, om du kan stole på ham igen.
Tillid er meget vigtigt i et forhold, hvis det skal fungere - altså uden tillid er det svært at forestille sig, at I kan blive lykkelige sammen. Din kæreste ville sikkert ikke bryde sig om, at du er urolig, hver gang han vil i byen med vennerne. Og omvendt, ville du helt sikkert heller ikke være glad i rollen som en nervøs og jaloux kæreste.
Det er derfor vigtigt, at du gør op med dig selv, om du kan tilgive ham og stole på ham igen - eller om du ikke kan. Det er dine grænser, der er blevet overskredet og det er derfor op til dig selv at mærke efter, hvad du vil. Så derfor ville jeg foreslå dig, at du tager lidt tid til at mærke efter og lader støvet lægge sig en smule - specielt hvis du er i tvivl.
Vi, på Bryd Tavsheden, har mest med vold i nære relationer at gøre, så hvis du har lyst til at tale mere om det, du oplever, så ville jeg foreslå, at du kontakter GirlTalk, der er rigtigt gode at tale med.
Jeg håber du finder en god løsning, som du er glad ved.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden