27/06/2019
Hvordan kommer jeg videre?
Hej.
Jeg vil høre om i har nogle råd til at komme videre efter et forhold, hvor man har været bange for partneren og fået en masse blånærker.
Det er et år siden det sluttede forhold.

Svar
Kære du
Tak for dit brev. Først og fremmest kan jeg læse ud fra dit brev, at du ikke længere er i det forhold, som har været skidt for dig og som desværre også gav dig blå mærker. Det har sikkert ikke været nemt at slutte det, men det var, en god og moden beslutning du tog ved at gøre det forbi og på den måde passe på dig selv. Men nu frem til dit egentlig spørgsmål: Hvordan kommer jeg videre? Dit brev er ikke langt og derfor ved jeg heller ikke om du har fået hjælp efter du kom ud af forholdet? Har du snakket med nogen professionelle? Ved dine venner og familier hvad du har været igennem, og kan du bruge dem når du bliver ked af det og ikke føler at du kan komme videre? Det tager tid af komme ud af et forhold, og et forhold som dit, der har været turbulent og voldsomt til tider, vil give dig efterreaktioner, som du har brug for hjælp til at bearbejde. Mange af de unge vi taler med, oplever som dig, at have svært ved at komme videre efter et voldsomt forhold og det er helt naturligt at din krop skal have ro og tid til at kunne bearbejde det, du har oplevet.
Da jeg ikke har mange oplysninger ud fra dit brev, vil jeg opfordre dig til at ringe til os på tlf: 20670506, så vi kan hjælpe dig bedst mulig.
Venlig hilsen
Kirstine