12/10/2021
Udsat for seksuelt overgreb og har selvmordtanker
Hey med dig. Jeg har blevet for udsat for et sekual overgreb , har det faktisk forfærdigeligt den i sker , derfor jeg vil begå selvmord , fordi jeg kan ikke finde ud af at tage mine følelser er mange ting i hvad sker i min kroppen .

Svar
Hej Du, Først og fremmest vil jeg påpege at den styrke du udviser ved at skrive ind er formidabel. Det er meget modigt og det første skridt mod hjælp, er at få sagt det højt, så det enormt flot at du har gjort netop det!
Det du er blevet udsat for er uacceptabelt. Jeg er så frygtlig ked af at du har skulle gennemgå sådan en ubehagelig oplevelse! Jeg kan fornemme, at der er rigtige mange følelser som fylder i dig lige nu, det tænker jeg må være både hårdt og uoverskueligt. Hertil skal du vide at du bestemt ikke er alene og der findes andre som har oplevet lignende hændelser.
Du skriver at du vil begå selvmod, og dette gør mig urolig. Det vigtigt at du får fortalt et andet menneske at du har det svært, så du kan få den hjælp og støtte som du har brug for. Derfor tænker jeg på om du har en lærer, mormor eller en forældre i din omgangskreds som du føler dig tryg ved? Jeg oplever rigtig mange får det bedre, når de får talt om det. Med hensyn til de følelser du har omkring selvmord kan du altid kontakte Livslinen, som rigtig gerne vil tale med dig. De er vant til at snakke om selvmod og selvmordtanker, derfor vil du altid kunne ringe til dem på 70 201 201.
Derudover vil vi hellere end gerne også snakke med dig herinde på Bryd Tavsheden. Du kan eventuelt skrive til os på chatten man-fredag mellem 17-20 på dette link https://brydtavsheden.dk/hjaelp/chatten/.
Eller ringe ind på +45 44 45 20 mellem kl. 9-15.
Jeg håber du får den hjælp, du har behov for, så du kan blive glad igen. og husk på du ikke står alene med dine oplevelser.
M.v.h.
Magdalene