15/10/2021
Min kæreste nedgøre mig og truer mig
Hej
jeg er en pige på 13 år som går på skole nær x jeg er ordblind og har dsv haft mange slevmord tanker før i tiden som bare blev være efter jeg fik min første kæreste som nedgjorde mig og holdte mig fast og true mig på livet.
i 3 år hvor jeg ingenting kunne gøre da jeg endelig kom ud af det fandt jeg så en ny kæreste som dsv blev næsten lige sådan som den gamle vær dag gøre jeg altid et eller andet forkert selvom jeg gør mit alle bedste men det ender sådan set altid ud med at han truer mig eller kommer han op på min efterskole og vi snakke med mig
nu kan jeg bare ikke mere jeg er nået så langt ud at jeg over vejer og tage mit ejet liv ved ikke hvad jeg skal gøre
hilsen pigen nær x

Svar
Kære Pige på 13.
Jeg kan forstå på dit brev, at du har været udsat for nogle grimme ting af din ekskæreste. Han har nedgjort dig og hold dig fast. Herefter fandt du en ny kæreste, som også behandlede dig på samme måde. Han truer dig bl.a. og opsøger dig på efterskolen. Du kan ikke tage mere og overvejer selvmord, fordi det hele er så uoverskueligt.
Først og fremmest, hvor er det godt du skriver - vi kan og vil rigtigt gerne hjælpe dig.
Jeg er så ked af, at du har haft og har en kæreste som behandler dig så dårligt. Det fortjener du ikke. Du fortjener at blive behandlet ordentligt. At du ikke bliver truet, holdt fast eller opsøgt. Det er ikke sådan et kæresteforhold skal være.
Det rigtigt positive er, at du mærker efter og kan mærke, at det her er forkert. Det er derfor du bliver ked af det, fordi det er vigtigt for dig, at man behandler dig ordentligt. Så bliver man selvfølgelig ked af det, når det ikke sker. Det kan jeg virkelig godt forstå!
Du skal vide, at det handler ikke om dig, det er ikke dit ansvar og det er bestemt ikke din skyld! Det er dine kæresters handlinger der er problemet - ikke dig! Det skal du vide.
Det er så vigtigt, at vi får stoppet den her vold, som du er udsat for. Fordi man kan hurtigt komme til at fortælle sig selv, at man ikke er bedre, fordi man nu sker det igen for mig. Det er ikke rigtigt, men det kan være svært at fortælle sig selv.
Det næste skridt, er at få sagt fra overfor din kæreste. Det kan være svært, fordi hvordan gør man lige det?
Det vil vi rigtigt gerne hjælpe med, så du kan få det gjort på den måde, som du er tryg ved. Jeg vil derfor bede dig om at skrive til os på chatten melem 17-20:
https://brydtavsheden.dk/hjaelp/chatten/
eller ringe på: +45 44 45 20 90
Til sidst, så er det vigtigt, at du ikke står alene med det her. Du skriver ikke i dit brev, om der er nogen der ved, at du bliver behandlet dårligt. Hvis ikke der er, kunne det så være trygt for dig, at fortælle det til en lærer på efterskolen, så de kan hjælpe dig?
Jeg håber vi hører fra dig, fordi du fortjener hjælp til din situation!
Pas rigtigt godt på dig selv.
Mvh Anders