15/10/2021
Jeg kan ikke overskue mit liv længere
JEG KAN IKKE OVERSKUE MIT LIV LÆNGERE
Hej med jer!
Jeg er en pige på 13 som virkelig har det dårligt inden.
Jeg har altid bare været meget trist og såret uden at vide hvorfor.
Jeg føler mig sløv, og jeg har næsten aldrig boget energi. Jeg har altid gerne vil tage til en læge eller psykolog men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skulle spørge mine forældre.
Jeg føler ikke rigtig at der er nogen som forstår helt præcist hvordan jeg har det, men jeg forstår nok heler ikke helt mig selv.
Men hvis jeg skulle sige det kort så er det sådan at “Jeg vil dø fordi at min krop er for sløv til at leve og jeg har smerter i hovedet…ingen forstår mig og jeg vil bare gerne have hjælp, men det ligner ikke at der rigtig kommer nogen og hjælper mig.
Jeg føler mig mere ensomhed nu :/
Jeg ved ikke engang om det her giver mening men hvis i plzzz har en idé om hvad jeg kunne gøre så må i meget gerne svare mig.

Svar
Kære pige på 13.
Du fortæller, at du har det rigtigt dårligt indeni, men du ved ikke hvorfor. Du føler dig sløv. Der er ikke rigtigt nogen der forstår det helt. Du vil rigtigt gerne have hjælp og føler dig rigtigt ensom.
Hvor er det godt at du skriver. Det lyder for mig som om, at du har virkelig brug for, at nogen forstår og lytter til dig. Og hjælper dig med at forstå, hvorfor du mon har det så skidt.
Nogen gange, så er det svært for os selv at regne ud, hvorfor vi har det dårligt. Det kan være nogle tanker i vores hoved vi ikke er opmærksomme på. Det kan også være noget der sker med venner, familie eller i skolen.
Men det er svært at regne ud alene. Derfor er det vigtigt, at du får snakket med nogen om det her.
Du har selv tænkt på at snakke med dine forældre, det synes jeg er en rigtigt god ide. Måske kan du skrive et brev eller en sms, som du læser højt for dem? Det ved jeg har virket rigtigt godt for andre!
Da vi primært arbejder med vold, er vi ikke de bedste til at hjælpe dig med det her. Men i stedet skal du tage fat i headspace, de er eksperter, til at hjælpe børn som har det skidt og føler sig ensomme. Du finder dem her:
https://headspace.dk/
Husk, at første skridt til at få det bedre, er at sige det højt. Pas rigtigt godt på dig selv!
Mvh Anders