02/07/2019
Når far bliver sur
Når min far er sur han bliver sur på mig også. Hvad skal jeg gøre for at undgå det?
Han lod mig ikke gå til fest sidste uge for han var sur

Svar
Hej med dig,
Hvor er det godt at du skriver. Det jeg læser ud fra dit indlæg, er at din far lader sin vrede gå ud over dig, når han er sur. Det lyder ubehageligt. Hvad gør han, når han er sur? Hvor ofte sker det? Uanset hvad han gør, hvor tit eller sjældent det sker, kan det være skræmmende når dem man elsker højest er sure på én.
Vrede er en stærk følelse og selv voksne kan have svært ved at kontrollere den. Det er heldigvis noget man kan lære, hvis man vil og noget man kan få hjælp til, hvis der er brug for det.
Har du mulighed for at tage en snak med din far, når han ikke er sur? Fortælle ham, hvad det gør ved dig, når han bliver sur på dig. Og hvad med din mor, er hun tilstede? Kan du tale med hende om det?
Du skriver at han ikke lod dig gå til fest, fordi han var sur. Nu kender jeg jo ikke omstændighederne omkring din situation og ud fra dit indlæg, tænker jeg, at jeg mangler nogle detaljer for at kunne give dig et brugbart råd til din situation.
Måske du har mulighed for at kontakte chatten ml. 16-19 eller ringe på +45 20 67 05 06. Her kan du fortælle lidt mere om din situation og så kan vi hjælpe dig ud fra det.
De bedste hilsner
Nita