17/10/2021
Problemer ved fremlæggelser.
Hej.
Jeg er en 12 årige pige som lige nu er helt vildt forvirret.
Hver gang jeg skal fremlægge/præsentere noget foran fx. Klassen eller evt. 4 lærere panikker jeg. Jeg når måske at læse 3-5 sætninger og så for jeg sved på hænderne & ned af ryggen og mit hjerte racer afsted, jeg ved ikke hvad det er. Jeg tør ikke at fremlægge/præsentere på grund af det mere, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg overvejer virkelig at spørge mine forældre om jeg måske kan få en coach/guide eller gå til psykolog? Men hvad skal jeg dog sige. Jeg er virkelig bange og fortvivlet plz hjælp.

Svar
Hej pige på 12 år.
Tak for dit brev. Jeg tror at du deler den oplevelse med mange andre, både unge og voksne.
Jeg tænker at du ved at fremlægge, bliver du bedre til det for hver gang.
Og jeg tænker at det også er en god ide at tale med dine forældre om dine følelser.
Måske du kan kontakte www.girltalk.dk. de har meget viden om unges problemer.
Jeg svarer dig kort fordi vi er en brevkasse, der hjælper børn og unge der har vold som et problem i deres liv. Og det er i det område, at vi har vores viden.
Venlig hilsen Herdis