03/07/2019
Tænker tit på selvmord
Hej er er en pige på 13 år føler jeg har mistede alle og kan ikke sove nå jeg ikke og sammen med en jeg kan li som passer på mig da var engang en pige da tog kveler tag på mig siden har jeg ik kunne sove tænker vikle tit på selvmord

Svar
Kære du på 13 år,
Allerførst skal du vide, at det er modigt af dig at skrive. Det er godt du rækker ud.
Ud fra dit indlæg vil jeg foreslå dig først og fremmest at få søgt hjælp til dine selvmordstanker. Selvmord skal aldrig være udvejen eller løsningen, når vi går gennem svære perioder i vores liv. Tag kontakt til Livslinien, de vil være i stand til at hjælpe dig bedre på vej end vi kan.
Livsliniens telefonrådgivning, 70 201 201 alle årets dage fra kl. 11-04
Livsliniens netrådgivning skrivdet.dk. Svar indenfor 1-3 dage og du har mulighed for at skrive til os op til seks gange
Livsliniens chatrådgivning man og tors kl. 17-21 samt lør kl. 13-17
Du skriver også at du føler du har mistet alle og at du har svært ved at sove om natten. Det du har oplevet, at der blev taget kvælertag på dig, er både voldsomt og skræmmende. Du og din krop har været udsat for både fysisk og psykisk trauma, som skal forløses, for at der kan komme ro i nervesystemet igen. Det skal man have noget professionel hjælp til. Hvis du oplever eller har oplevet andre voldelige tilfælde, så kontakt os gerne i chatten el. per tlf. ml 16-19. Her vil vi kunne rådgive dig ud fra din situation.
Tanker og mange hilsner til dig,
Nita