27/10/2021
Tænker hele tiden på selvmord
Hey, Jeg er en pige på 14 og blev indlagt igår nat fordi jeg prøvede på selvmords forsøg og jeg er igen meget ked af det og tænker hele tiden på selvmord efter det med igår og vil helst blive indlagt igen fordi der føler man der er nogen der hjælper en! Og har løst til og cutte i min arm og se blod! HJÆLP!!

Svar
Hey du,
Tak for dit brev. Det er så flot og modigt at du vælger at skrive ind. Det tyder på, at du har en styrke og et håb om, at det kan blive anderledes.
Jeg kan fornemme, at der er rigtig mange ting, der fylder hos dig lige nu, hvilket må være både frustrerende og uoverskueligt. Jeg er vældig ked af, at du bærer rundt på sådan en tung følelse. Og når man har tanker om selvmord eller er i krise er det enormt vigtigt at sige det til nogen. Kunne det tænkes at du måske har en voksen du føler dig særlig tryg ved? Det kunne fx være en mormor, skolelærer eller forældre, som kan støtte dig og hjælpe dig?
Du kan også altid kontakte Livslinien på 70201201 alle dage fra kl. 11-05. De er vant til at tale om selvmord og sevlmordstanker og er derfor altid rigtig gode til at snakke med en.
Jeg håber, nogle af mine råd kan bruges, og at du får det bedre.
Du er selvfølgelig mere end velkommen til at ringe eller skrive ind igen.
Hilsner
Magdalene
Bryd Tavsheden