28/10/2021
Kæreste og veninde dilemma
Hej brevkasse. Jeg har et stort dilemma. Så jeg spillede bare fodbold med nogle af mine venner da en af mine veninder kom op til mig spurgte om jeg ville være med til s p eller k med nogen andre fra klassen. Jeg sagde ja, ig gik med hende om bag et af skolens huse. Der stod en dreng jeg måske synes er lidt sød, to andre drenge og en af mine andre veninder. De begyndte så at spørge hvem jeg godt kunne lide, jeg sagde bare at jeg ikke rigtig var forelsket i nogen. Så sagde de allesammen at de ville sige dem de kunne lide (hvis de kunne) ham den søde dreng og en anden dreng kunne begge to godt lide mig. Jeg så at min veninde så lidt ked af det ud, så jeg spurgte hvad der var galt. Vi gik væk fra de andre ig hun sagde at det var fordi hun kunne lide den dreng som kunne lide mug. Hun begyndte virkelig at græde ig sagde hun rigtig gerne ville være alene. Jeg respekterede det og hun gik ind i klassen fordi alle var udenfor til pause. Da hun gik spurgte ham den lidt søde dreng om vi skulle være kærester. Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle sige, også fordi jeg er lidt ung til at opleve alt det her allerede. Sp jeg svarede bare ja. Men det var foran ham der også kunne lide mig, så jeg lavede bare en undskyldning ig sagde at jeg skulle på toilet. Jeg tænkte på min veninde, der også lunne lide ham. Hvad alverden skal jeg nu fortælle hende. Jeg tænkte også på ham den anden. Der er halloween-fest for min klasse imorgen og jeg har ikke fortalt min veninde noget om det endnu, men heg er nage for at der kommer rygter eller noget om det, men jeg er også bange for at min veninde bliver så ked af det at der kommer kæmpe drama.
Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig!
Hilsen pigen på 11.

Svar
Hej du
Tak fordi du skriver til BrydTavsheden og gerne vil have hjælp til at finde en løsning på dit dilemma.
Og jeg kan godt forstå, at det er svært både i forhold til din veninde, den søde dreng og den anden dreng, der også kan lide dig. Og så tænker jeg, hvor er det sødt af dig at tage hensyn til din veninde og jeg tænker på, hvor omsorgsfuld og respektfuld du virker, når du fortæller om din oplevelse. Jeg kan godt forstå, hvis der er flere, der godt kan lide dig, både blandt dine veninder og blandt drengene.
Jeg ved ikke om Bryd Tavsheden er det helt rigtige sted at finde hjælp i din situation, fordi det vi bedst kan er at hjælpe børn og unge, der har oplevelser eller spørgsmål om vold. Og udfra det du skriver, tænker jeg ikke det helt er det du gerne vil have hjælp til.
Men når det er sagt, så tænker jeg nu alligevel, at den måde du reflekterer over tingene gør, at du lige pludselig selv har svaret, og mon ikke svaret indebærer, at du ender med at få talt med både din veninde og de to drenge måske i aften til halloween-festen, og at I i fælleskab finder en god løsning, som I alle kan være trygge ved og som måske ender med at være, at I alle bliver hinandens bedste venner.
Det håber jeg for dig og for dine venner.
Du kan også kontakte "Privat Snak", som hjælper børn og unge med bl.a. kærester og forelskelse. Du kan se mere om dem på https://privatsnak.dk.
Pas på dig selv!
Mange hilsner
Bryd Tavsheden