06/07/2019
Hvor skal jeg hen?
Jeg har været udsat for vold i torsdags/fredags af min kæreste. Han skub mig på væggen og slår hård min arm.
Han truet mig at smider mit tøj ud fra vinduet og hvis jeg ikke går ud selv så smider han mig med selv ud med magt. Han kald på sin ven kl 02:00 nat og han kom også men begge to har prøvet at grin af mig indtil kl. 04;00 morgen. Han tog min nøgler så ku jeg ikke kom ind. Jeg sover hos min ven. Men har givet besked til andre og mit arbejdsplads. Jeg ved ikke hvor skal jeg hen. Jeg er bare studerende i Kbh og har min kat.

Svar
Kære studerende
Tak for dit brev, hvor du beskriver en voldsom og ubehagelig episode mellem dig og din kæreste torsdag-fredag aften og nat. Det er rigtig godt, at du så hurtigt søge hjælp, råd og vejledning til, hvad du skal gøre.
Du er studerende og har en kat, men hvis jeg forstår dig ret, mangler du et sted at bo. Det kan lyde, føles og virke grænseoverskridende, alligevel er mit bedste råd til dig, at du kontakter Lev Uden Volds nationale hotline på 7020 3082, og spørge dem til en akut plads på et krisecenter.
Der kan du få tag over hovedet, du kan få ro på hele situationen, tid til at tænke og reflektere, og - vigtigst - der er kvalificerede folk, der kan hjælpe dig med at komme igennem og videre oven på denne oplevelse.
Jeg er klar over, at din kat kan blive en udfordring i denne situation, men mon ikke, der er nogen - måske din vej du sov hos - der kan passe den for dig et stykke tid?!
De bedste hilsener
Sisse