Lærerguide
Skab nysgerrighed og forventning til forløbet og klyngeværket, ved at introducere eleverne for ord, der kan forbindes med fortællingen om Yusefs livsverden.
- Print ordene i Lærerark 1.
- Placer ordene rundt i lokalet, FØR eleverne møder ind til undervisning. Sæt gerne nogle ord op lige ved døren og andre helt ude i hjørnerne, så eleverne må lede efter dem.
- Vis billedet af Yusef, der er øverst i aktiviteten, mens du læser introduktionsteksten under billedet højt.
Eleverne arbejder kreativt og visualiserer deres fortolkning og oplevelser om Yusef ved at arbejde med klassens symboltræ flere gange i forløbet.
- Medbring lange grene til klassens symboltræ. Grenene sættes stabilt fast i en beholder, fx en spand fyldt med sand. Symboltræet skal være stort nok til at rumme ca. 75 figurer. Alternativt kan du skabe et symboltræ på en stor opslagstavle.
- Medbring karton/kraftigt papir, sakse, nål, tråd/garn og farver til elevernes motiver til symboltræet.